Los Santos Inocentes

De quan “con Franco vivíamos mejor”.

Entre els anys 40 i 60, a Espanya, durant la setmana santa, discoteques i teatres tancaven, cinemes i televisió es limitaven a passar pel·lícules religioses o de “romans” (sense concursos, ni jocs, ni dibuixos animats,…), i les emissores de ràdio emetien només música religiosa. (Aquellas semanas santas).

Avui, quan llegir un llibre de poc més de 200 pàgines, com el que va escriure Miguel Delibes i va donar origen a la pel·lícula,  és impensable per a cada vegada més gent, cal preguntar-se quina part d’aquesta ignorància és herència del franquisme.

Potser seria bo plantejar-nos passar obligatòriament “Los Santos Inocentes” a les escoles i instituts — i si fos possible, també per TV en les jornades de reflexió electoral.

Us deixo una resenya  de la “Fundación para la Historia de España” que analitza a fons la pel·lícula des d’una perspectiva social i històrica.